دستگاه چاپ دستگاه چاپ .

دستگاه چاپ

درباره ي چاپ كارت ويزيت

كارت

كارت ويزيت كاغذ كوچكي است حاوي شماره تماس و مشخصات شما، كه براي برقراري ارتباط با مصرف كننده و يا مشتري ارائه مي شود. كارت ويزيت چندين خواستگاه متفاوت دارد كه در طول سال هاي متوالي، ظهور تكنولوژي هاي پيشرفته چاپ، آن را به جايي رسانده كه امروز هست.

برخي پيدايش صنعت چاپ و تبليغات را به غرب نسبت مي دهند. اما اگر بخواهيم به مستندات موجود رجوع كنيم، كشور چين در صنعت چاپ و تبليغات پيشگام بوده است. در ايران ظهور چاپخانه و شروع كارهاي چاپي و تبليغاتي به حدود صد سال پيش بر مي گردد. برخي ديگر نيز شروع آن را از دوران مغول مي دانند. با اين حال ظهور چاپ و تبليغات به شكل مدرن امروزي به دوران قاجار باز مي گردد. در اين مقاله به معرفي تاريخ صنعت چاپ كارت ويزيت خواهيم پرداخت.
تاريخچه كارت ويزيت
كارت ويزيت در معناي واقعي كلمه به معني كارت ملاقات است. چين و فرانسه دو كشوري هستند كه در استفاده از كارت ويزيت براي ملاقات هاي اجتماعي پيشقدم بوده اند. شاهزادگان اين دو كشور در قرن هاي ۱۵ و ۱۷ هنگام ملاقات با اشراف زاده اي ديگر مشخصات و خلاصه اي از سوابق خود را روي كاغذي مي نوشتند و آنرا به وسيله خدمتكار خود به منزل او مي فرستادند. فرستادن جواب، به معناي قبول ميزباني بود. اين كار در بين اقشار سطح بالاي جامعه متداول شد و به اين صورت كارت ويزيت به وجود آمد. اندازه اين كارت ها كوچكتر از كف دست بود. و معمولا روي يك مقواي براق، حكاكي يا چاپ مي شد.
سفارش آنلاين كارت ويزيت
كارت هاي ويزيت به عنوان كارت هاي بازرگاني براي اولين بار در انگلستان شناخته شد و رواج يافت. اين نوع كارت ها بيشتر مورد استفاده و استقبال تاجران و بازرگانان واقع گرديد و بر روي آنها نقشه و يا به عبارتي كروكي مكان مورد نظر را هم قرار مي دادند. به همين دليل بيشتر به صورت كارت راهنما به كار مي رفت. بازرگانان از طريق اين نقشه به سمت فروشگاه مورد نظر هدايت مي شدند. در چاپ اين نوع كارت ويزيت از روش حكاكي روي صفحات نازك مس استفاده مي كردند. بعد از مدتي با ظهور روش ليتوگرافي رنگي، كارت هاي تجاري نيز به صورت رنگي به چاپ رسيدند

كارت ويزيت در آمريكا در قرن ۱۸ ميلادي رواج يافت. در اين زمان طرح روي كارت ها فقط به يك طراحي، نقاشي ساده و مشخصات شخص ختم مي شد. پس از حدود يكصد سال كارت هاي بازرگاني تك رنگ رواج يافتند. در اين دوران از ابعاد هفت در چهار اينچ براي چاپ استفاده مي كردند.

با وجود رشد و گسترش حرفه هاي مختلف و در پي آن نياز به كارت ويزيت هايي با رنگ و طرح مختلف، ليتوگرافي چند رنگ به عنوان اصلي ترين روش در چاپ به كار گرفته شد. بدليل محدود بودن تصاوير رنگي در آن زمان، مردم اين كارت هاي تجاري را به صورت كلكسيون جمع آوري مي كردند.
طراحي كارت ويزيت
در اواسط قرن ۱۹، طراحي و چاپ كارت ويزيت در اروپا نيز گسترش يافت و تبديل به يك امر مهم و ضروري شد. همچنين اين مقوله در آمريكا نيز مورد استقبال قرار گرفت. اين كارت ها به نوعي براي تنظيم قرارهاي مهم تجاري و بازرگاني به كار مي رفتند.

در طول اين سال ها كارت هاي ملاقات به كارت هاي تجاري تبديل شد. همزمان با رنگي و مصور شدن كارت هاي تجاري، كارت هايي از جنس مقوا با ابعاد كوچك كه حاوي نوشته هايي نيز بودند به چاپ رسيد.

با رشد و گسترش صنعت چاپ در قرن بيستم، كارت هاي تجاري از رونق افتاد و تا دهه ۳۰ ميلادي به طور كلي منسوخ شد. در اين دوران علاقه مردم جامعه به چاپ مجلات و روزنامه ها باعث رونق اين محصولات چاپي گرديد.

امروزه مردم علاوه بر كارت هاي تجاري، از كارت هاي شخصي هم استفاده مي كنند. كارت ويزيت شخصي حامل آدرس، شماره تلفن و ساير مشخصات كلي است و به عنوان شناسنامه و ابزاري جهت معرفي افراد است كه به راحتي مي توان از طريق سفارش آنلاين از طريق سايت ،نسبت به چاپ آن اقدام كرد و ديگر نيازي نيست وقت خود را صرف حضور فيزيكي در چاپخانه كنيم.


برچسب: ، انواع چاپ، تاريخچه ي دستگاه چاپ، دستگاه چاپ كاغذ، قيمت كارت ويزيت، مقاله در مورد چاپ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۵:۳۲ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :